Incursiune într-o zi de marţi

Alexandru Sfârlea

Uitasem că mă numesc Alexandru Sfârlea
şi mă târâiam imprecis
printre câinii ce mă lătrau
aruncându-mi priviri de omenească obidă,
poate şi cu o lihnită compasiune:
număram punctele cardinale
pe care le smângălisem pe-un zid,
le încurcam mereu şi miazănoaptea-mi ieşea la răsărit,
iar miazăziua la apus.
Bombăneam înciudat, când observai un poliţai
ce mă urmărea cu o severă stupoare:
îmi ridicase de pe jos cartea
intitulată “Rac săgetat”
– mai târziu mi-am reamintit –
şi se tot încrunta la mutra mea
de pe coperta a patra.
Dar eu uitasem cine sunt când ferm mi se ceru
să mă legitimez –
Ştiţi, eu nu mai exist pentru nimeni, domnule Cititor,
– i-am spus – şi nicio linişte publică nu conturb.
Dumneata, de fapt, unde te situezi?
La est de nord?, sau la vest de sud?

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

