Adrian Georgescu: Sfânt

“Îmi spun că nu-i bine: bărbatul s-a gârbovit măgarul gâfâie pasul îi e poticnit șovăie poate că nu mai vrea să-l muște mărăcinii țepii să i se înfigă în caren durerea să-l ardă lumina să-l mistuie înfățișându-l mai mic o grămadă de resturi gunoaie măgarul și iarăși mă uit la bărbatul ce trist îngrijorat poverile sale-l îngroapă – unde: nu în nisip ci în conștiința-i adesea răzbătând întorcându-se spre ce a fost casa Piratului ori spre biserică în orașul bântuit de revoluții lupte de stradă eroism misionar întâmplări care nu se desăvârșesc niciodată într-o metamorfoză totală sfinții de pe cer în oglindă drumul cel galben nisipul sticlește pe nisip cerul în ceruri eu în conștiința bărbatului și unde sufletul lui –”

“Să mă spun prin mijlocirea bărbatului – își zice femeia și bănuiala se înfiripă: frumoasă tristă goală brațele mlădii sânii puternici împung către umneri și pulpele suple și mersul zburat înapoindu-se zbor și un fragment de gând poposit pe creștetul celui răstignit pe copac. Un bărbat. Nu. Iisus Hristos – era un copil. Un bărbat cu soarta asemenea. Nu Iisus Hristos. Va fi fiind umbră a copacului. Noi l-am condamnat. Adumbrirea pe nisipul din față. Înfățișarea de. Arătarea a. Chip de. Chipul nu se întrevede. Ochii. Nasul. Nimbul de strălucire jucăuș nestatornic. Nimic. Ochii închiși. Zăvorându-se să nu ne vadă. Nici n-am fi încăput în ochii bărbatului. Ne-ar fi scuipat fără îndoială. Noapte în ochi. Precum șli cuvintele dacă ar fi fost spuse ar fi sunat întuneric. Beznele chibzuite de noi când cugetam la lumină. Meditații de câlți asupra virtuților pe care nu le respingem dar nu le înfăptuim fiindcă le socotim zadarnice. La urma urmei plăcerea e desfătare în sânge și amăgire că viața. Ce. Mă întreabă umbra. Mă întreabă careva dându-mi târcoale. Hai – vino – spune femeia în gândul bărbatului. Așa de puțin despre fiecare; suntem captivați de noi – cât despre alții –.”

Din Sfânt de Adrian Georgescu

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

